Monday, October 11, 2010

haus macam VAMPIRES.

bukan VAMPIRE. thank you.
Masuk this week dah 6 hari batuk. Sakit tekak. Perit jer rase. 
Dan yang paling dasyat, 24/7 rase haus giler!
Suare dah macam bapok tertelan bijik durian pon ade gak.
Vampires... mesti almost semua orang kenal, dapat dapat lagi since Twilight Saga muncul dengan hero hero jambu so henseemmmmm. kan..? Ada satu novel. Penulis dia orang singapore. Darren Shawn kot clu tak silap.(mane nak ingat tepat tepat name penuh dia) Dah lame sangat kot,time form 2 dulu bace. Dalam epilog epilog novel dia, dia mengambarkan vampires yang moden. Memang sangat moden, sebab duduk Liang roma Singa(Singapores). Cara menterjemah sifat fizikal dan inner personal Vampires pon lain dengan novel Twilight Saga yang ada sekarang. Ada persamaan tapi persamaan yang familiar. Sebabkan time tuh baru form 2, memang ensem lah tak faham seratus peratus lah bace novel in english. haishh.  Sebenarnya ape nak kaitkan tadi??? hah..!, dah ingat dah. Nak kaitkan dengan sakit tekak dan haus yang lain macam. Kalau ikot konsep Stephenie Meyer (penulis novel Twilight Saga). Dia cakap, rase haus darah yang melampau akan berlaku di awal awal or 1st stage bertukar menjadi vampires. Mereka yang freshbie niyh sangat sangat dahaga kan darah manusia.  Agak gak nyer lah..camniyh kot rase haus yang melampau tu. 
this is VAMPIREs.
Lagi satu kan, perasan tak... kenape mitos mitos macam Medusa, Vampires kat negare barat semua nya cantik cantik? Bila datang negare kite vampire terus jadi makhluk paling hodoh (kecuali kak Pon yang bername Maya Karin) pelik jer an..? Tapi kan wujud ke makhluk makhluk niyh? bahahahahaa! Confem tak. Pontianak mungkin wujud, sebab dia syaitan dan iblis yang ditugaskan untuk mengacau cucu cicit nabi Adam a.s. Untuk keluarga pontianak cool macam Twilight Saga tu..memang tak lah.
version 01 tunjuk gigi taring, kurang comel dan menakutkan
version 02 tunjuk gigi taring, boleh lah comel dan tak takut langsung tengok! ;P
so ini sahaje, Sekian sama sama. (sekian terima kasih buat ape, bukan dapat ape ape kalau bace) ;P

MEDUSA

this is MEDUSA
Hye Miss Medusa, kenapa lah saya sangat minat dengan kisah anda, eh bukan kisah..minat tentang kewujudan anda. Even mitos, so ape ade hal. Sukatilah pon nak minat ape. Lalalalalalllalalaaa~
Aku bukan lah fanatik sangat but tahu lah sikit sikit. If aku terslah faham pon pasal dia, peduli hape pon kan? niyh bukan blog Salah Faham. So based yg aku faham tentang minah ular niyh.
* Ada dua versi dari mitos  mitologi Yunani kuno.Versi 1st mengatakan dia adalah seorang gadis cantik dengan rambut keriting.(curl beralun alun kot)
Hingga menyebabkan dewi Athens cemburu. Sebab si Dewi Athens niyh jeles tahap gaban, dia sumpah rambut Medusa jadi ulalalala.. ular.
Selepas kes kena sumpah menyumpah niyh, Medussa menjadi begitu mengerikan, macam raksase!
Pastu,
tersebar lah cerita mengatakan bahawa siapa yang pandang kat dia, terus bertukar menjadi batu nisan,eh bukan, jadi batu. Tapi tak tahulah dia sumpah jadi batu seketul ke, sebijik batu ke or jadi batu seremban. 
Mitos yang laen cakap, Medusa diperkosa oleh Dewa Poseidon.Sebab tak tahan dia cantik sangat. Dewa Poseidon niyh antara tuhan tuhan diorang lah. (ape jenis tuhan lahh tak tahan hawa nafsu, haishh) 
Dah tu ada tuhan laen yang marah, dia sumpah rambut Medusa jadi ular.
Banyak kan tuhan diorang? 
So mitos yg 2nd niyh macam beritahu kita Medusa mangsa keadaan, tu yang elok elok perangai cam perempuan melayu terakhir terusss jadi Monster!!! Yelah, dah lah kena rogol, dia kena hukum atas kesalahan orang laen pulak tuh. So ular kat kepale dia simbol kepada "dosa lelaki"
haa.kan bagus kalau siapa berzina or buat maksiat (bagi perempuan) terus rambut bertukar menjadi ular. Konfem ramai takot nak buat..! 
agak agak pic bawah niyh ada ala ala Medusa tak? ;P
not Medusa but Atyesha ;P
sebab kematian dia malas nak cerita, kesian kena pancung. Bukan salah dia pon (malas nak cerita, tapi macam dah tercerita camne dia mati,kan?) Macam tulah kisah Medusa si rambut ular. Ape ape pon, rambut u memang rocks Medusa!
* * * * * * * * * * * ** * * * * * * * *  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  * *